četvrtak, 22. siječnja 2015.

Mađarica

To je u domaćem žargonu nešto fino i čokoladno, a kod mene je toliko čokoladoljubaca da ako nije čokoladno, gotovo da nije fino.
    Imala sam neki stari recept koji sam stalno mijenjala, i dorađivala  a nikad nije ispala kao ovaj puta. Međutim, ovaj puta sam sve zabilježila, što inaće nije bio slučaj, srećom, da.
     Imala sam cilj smanjiti masnoće,a povečati količinu  čokolade, te mi ona služi da drži kremu, što mi se jako sviđa.

    Tijesto: 300gr brašna ( može krušno), 100gr kiselog vrhnja, 100gr šečera, pola kavene žl soda bikarbone i 1 jaje. Preračunato u kune, to je 4,00kn. Slobodno mu kod valjanja dodajete brašno, kako bi ga lakše oblikovali. Naravno podijelite ga na 5 jednakih dijelova i pecite svaki zasebno. Možete ga u tankom sloju samo raspodijeliti po masnom papiru običnom žlicom.

    Fila: 1/2 L bademovog mlijeka,70 gr škroba, 25gr kakaoa, 300gr šečera, 100gr čokolade, 50gr maslaca. Sastojci stoje, sve zajedno 11,20 kn. Kuhati kao puding, a u vruče dodati čokoladu te maslac na kraju, kad se več malo prohladilo.
 
     Ganach preliv: 100gr čokolade, 100gr vrhnja, 2žl šečera, što je stajalo 5,20kn.
   
      Sve zajedno stoje nešto preko 20,00kn, s time da škrob imam svoj, pa ne kupujem puding niti njegove inačice.
       Kolač je imao pet slojeva tijesta u posudi veličine 20cm × 30cm, visine nekih 7cm.
Promaklo mi je zabilježiti ga fotoaparatom, ali potrudit ću se jednom kad budem stigla.
 Do tada, u slast!

  I da, bademovo mlijeko možete napraviti sami, da ne izdvajate neke sumanute cifre. 20 kom jezgra badema dovoljno je za O,7 L mlijeka. Jezgro možete 2-3 sata namakati u vodi te zatim sve izblendati i precijediti. Ima i skraćeni postupak kojm sameljemo bademe te dodamo vode i izblendamo. Nije mu potrebna termička obrada. Ako pri tome bademe kupimo u trgovini, mlijeko nas stoji 4,0 kn, za 0, 7 L.
      Svim kolačima može se smanjiti količina šečera, pa se slatkoća može nadoknaditi steviom. No tada struktura tijesta više nije ista. Takve promjene dakle ne preporučam. Preporučujem radije bogatstvo okusa, odnosno malo dodane soli u sve kolače, mirodije, kako bi malim komadićem slastice zaista zadovoljili sve ukusne pupoljke i uživali maksimalno u svakom zalogaju. Pri tome je bitno i lijepo serviranje i polagana konzumacija.

Nema komentara:

Objavi komentar